Τρίτη, Φεβρουαρίου 14, 2006

Ο Μανόλης Αναγνωστάκης διαβάζει Καρυωτάκη

Άν και κυκλοφορούσε εδώ και αρκετό καιρό, εγώ το προμηθεύτηκα πριν μερικές μέρες. Αναφέρομαι στο τεύχος 186 του περιοδικού «Η ΛΕΞΗ», το οποίο περιλαμβάνει εκτενές αφιέρωμα στον Μ. Αναγνωστάκη, καθώς και ένα CD με τον Αναγνωστάκη να διαβάζει είκοσι ποιήματα του Καρυωτάκη. Θα γράψω κάποια άλλη στιγμή τις εντυπώσεις μου από τις αναγνώσεις. Προς το παρόν, αντιγράφω ένα απόσπασμα από το κείμενο του Γ. Ζεβελάκη από τη ΛΕΞΗ σχετικά με τις αναγνώσεις του ποιητή:


«Ανάμεσα στους ποιητές που επέλεξε, στον Καρυωτάκη έδειξε ιδιαίτερη προτίμηση, διαβάζοντας είκοσι ποιήματά του. Θεωρούσε ότι διέθετε βαθύτερη ποιητική συνείδηση, είχε την αφοσίωση, το τάξιμο. Δεν αρκέστηκε στο φυσικό δώρο που του δόθηκε, μικρό ή μεγάλο. Αλλά επίμονα, βασανιστικά, «έσκαπτεν ένδον» και έστησε μια ποιητική ταυτότητα άμεσα αναγνωρίσιμη και εντελώς προσωπική» [σ. 499].

Τα ποιήματα του Καρυωτάκη που διαβάζει ο Αναγνωστάκης είναι:
  1. Όλα τα πράγματα μου έμειναν...
  2. Δέντρα μου...
  3. Την ώρα αυτή...
  4. Βράδυ
  5. Σαν δέσμη από τριαντάφυλλα...
  6. Πάρε τα δώρα...
  7. Υστεροφημία
  8. Θέλω να φύγω πια από δω...
  9. Μόνο
  10. Αφιέρωμα
  11. Εσπέρα
  12. Κι αν έσβησε σαν ίσκιος...
  13. Ο κήπος είμαι...
  14. Τελευταίο ταξίδι
  15. Είμαστε κάτι...
  16. Ανδρείκελα
  17. Τι νέοι που φτάσαμεν εδώ...
  18. Χαμόγελο
  19. Αγάπη
  20. Νοσταλγία


2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Χαίρε φίλτατε!

Απλά θέλω να γράψω το εξής:

Το blog σου είναι αξιέπαινο!!

helorus είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.